telefonszám :+36 30/517-52-98

Ajánlatok:

Félelem a sötéttől - 2

Hajózási tanácsok

A félelmet definiálhatjuk úgy, mint a nyugtalanság érzését, aggodalmat vagy szorongást egy jelenlévő, vagy csak várt veszélytől. Ez lehet ésszerű, vagy teljesen irracionális, de annak, aki megéli, teljesen valósnak hat.

2015. január. 12. hétfő 05:16

Előzmények...

Én úgy találtam, ha elismerem és kezelem a félelmeimet, az segít, hogy túltegyem magam rajtuk és még jobban élvezhessem a vitorlázást.

Amikor a férjem és én elkezdtünk vitorlázni, túl izgatott voltam ahhoz, hogy féljek. Épp kiszabadultunk arkansasi kisvárosi életünkből, és egy kalandokkal teli útra készültünk, hogy felfedezzük a világot egy vitorláshajó fedélzetén.

A valóság akkor szólt közbe, amikor - nem éppen ideális körülmények között - megvolt az első éjszakai utunk. Egy kisebb, alacsony nyomású rendszer hirtelen felgyorsult és utolért minket az éjszaka közepén. Rémült voltam minden alkalommal, amikor egyikünknek előre kellett menni vitorlát cserélni a sötétben, ahogy a szél, az eső és a villámok tomboltak körülöttünk.

Ami addig egy szolid kis aggodalom volt az éjszakai menetekkel kapcsolatban, az totális félelemmé csapott át ez után a kaland után.

19 év telt el, és rengeteg mérföld van a hátunk mögött. A sötéttől való félelmet azonban nem volt könnyű legyőzni és hosszú időbe telt, mire ez egy kicsit csillapodott és nyugodtabban vártam a naplementéket.

Növelte az bizalmamat, hogy volt egy jó, tengerálló hajónk, egy mentőszigetünk és egy pontos tervünk a hajó elhagyására. Ezen felül néhány egyszerű ötlet sokat segített, hogy enyhüljön a félelmem:

- egy MP-3 lejátszó, feltöltve a kedvenc számaimmal felgyorsította az időt, amit őrségben kellett töltenem és építette a szellemem.

- gyakran létesítettem rádió kapcsolatot más hajókkal, hogy segítsen elűzni az egyedüllét érzését a sötét óceánon.

- mindig nyugodt időjárásra időzítettük az indulásainkat és kihasználtuk a teliholdat, amikor csak lehetett.

- kicseréltük a felhúzós orrvitorlákat betekerősre, így most már mindenfajta vitorlaállítást meg tudunk oldani a kokpitból.

- mindig készítek valami speciális ennivalót indulás előtt, ami út közben sokáig kitart.

- néha megnézünk egy filmet kora este, ha enyhe a forgalom, de egy jó könyv is tökéletes társ lehet az őrség alatt.

- különböző könyvekből és számítógépes programokból elkezdtem tanulmányozni a csillagokat és csillagképeket, hogy megtanuljam felismerni őket.

Mindezek a dolgok segítettek kicsit kikapcsolni és nyugtatólag hatottak, de az igazi megoldás, hogy túllépjek az éjszakától való félelmemen, ugyanaz volt, mint bármely más fóbia esetén: egyszerűen csinálni kell.

A túráink hosszát folyamatosan növeltük, ami egy Csendes-óceáni átkelésben csúcsosodott ki. A tapasztalat növekedésével aztán a félelmek egyre inkább visszaszorultak, míg egy napon végül arra eszméltem, hogy teljesen elmúltak.

Mostanra már alig várom a hosszú utazásokat.

Cheril Bakerről

Cheril Baker és férje Randy 1992-ben felmondtak az állásukban, eladták a házukat és belevágtak a nagy utazásba. Cheril ekkor 36 éves volt. Másfél évtizedet vitorláztak Caribee nevű, Nicholson 32-es hajójukkal, bejárták a karibi szigeteket, majd átkeltek a Panama-csatornán 2008-ban, hogy aztán meghódítsák a Csendes-óceánt és eljussanak Fidzsi szigetére, ahol a hajójuk jelenleg is parkol, miközben a legénység családi okokból az USA-ban tartózkodik.

Az elmúlt két évtizedben ő és Randy átéltek hét trópusi vihart, hurrikánt és ciklont ugyanúgy, mint a 2009-es szamoai cunamit. Mindezt a Caribee fedélzetén, ami sosem hagyta őket cserben.